dilluns, 26 de gener del 2015

COC DE BROSSAT (mató)

Fa uns quants anys que passem els estius per la zona del Delta de l'Ebre. A Sant Carles de la Ràpita em té enamorada un forn, la Bolleria Sant Antoni, que entre altres coses té un assortiment impressionant de cocs. Aquestes últimes vacances vaig descobrir el coc de brossat, mató pels que no som d'aquella zona, i em va soprendre com n'estava de bo!!

He buscat i rebuscat una recepta que s'hi assemblés, però no ho acabo d'aconseguir. La que més s'hi acosta és aquesta del blog La mar de cuina.



INGREDIENTS:
300 grams de mató.
200 grams de sucre glas.
250 grams de farina.
3 ous mitjans.
1 iogurt.
La mesura d'un iogurt d'oli d'oliva.
Ratlladura d'una llimona.
2 culleradetes de llevat químic.

PASSOS:
1. Preescalfem el forn a 180 graus.
2. Separem les clares dels rovells.
3. En un bol posem els rovells amb la meitat del sucre i ho barregem fins que blanquegi.
4. Afegim el iogur i barregem amb la cullera.
5. Afegim l'oli i la ratlladura de la llimona i seguim barrejant.
6. Ara és el moment d'afegir la farina i el llevat.
7. Per altra banda batem les clares amb un pessic de sal i el que queda del sucre.
8. Ho barregem tot i ho introduïm al motlle. Hauria de tenir un gruix més o menys d'un centímetre.
9. Esmicolem el formatge per sobre i ho posem al forn entre 35-40 minuts.
10. Jo també li vaig afegir ametlla picada.
11. Un cop fora del forn i hi posem una mica de sucre glas per sobre. 

Queda bo, però com els de La Bolleria Sant Antoni, res de res!!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada