dissabte, 28 de març del 2015

RISOTTO DE GORGONZOLA I PERA

He de reconèixer que la meva relació amb els arrossos mai ha estat bona, sempre em queden o massa fets o massa durs, una mica en plan "zafarrancho", per això mai m'havia atrevit amb un risotto, ho veia d'allò més complicat!!! Però... em vaig anar animant al veure unes receptes de la revista Lecturas i finalment he de dir que m'ha quedat força bo. Aquí us poso la recepta:

INGREDIENTS:
300 grams d'arròs varietat arborio.
1 litre de caldo de verdures.
1 ceba.
1 llimona.
100 grams de formatge gorgonzola.
2 peres.
50 grams de formatge parmesà rallat.
1 gotet de vi blanc.
60 grams de mantega.
Una mica de julivert.
Oli, sal i pebre.

PASSOS:
1. Posar a bullir el caldo.
2. Rentar la llimona, rallar la pell i exprimir-lo.
3. Pelar les peres, tallar-les per la meitat i treure'ls-hi el cor. Tallar mitja en làmines i la resta a daus. Posar-les amb la llimona i una mica d'aigua.
4. Rentar i tallar el julivert.
5. Escórrer les peres, passar-les per la paella durant cinc minuts amb una miqueta d'oli i 30 grams de mantega. Quan estiguin rosses, retirar-les.
6. Afegir la ceba pelada i picada i sofregir durant 7 minuts.
7. Incorporar l'arròs, remoure durant uns segons i posar-hi el vi. Deixar evaporar durant un minut, salpebrar i regar amb un cullerot de caldo bullint.
8. Remoure de nou i deixar-lo coure durant 16 minuts. Anar afegint cullerots de caldo cada vegada que s'hagi evaporat i anar removent.
9. Fer a trossos el formatge gorgonzola i afegir-lo amb el parmesà i la resta de la mantega. Remoure 2 minuts més i retirar-lo.
10. Afegir els daus de pera, repartir-ho en plats i decorar amb les làmines de pera, el julivert i la llimona. No hi poseu molta llimona que pot desvirtuar el gust.

I això és tot, a disfrutar!!

2 comentaris:

  1. Fa un dies també el vaig fer, em va agradar la idea de la revista i va quedar boníssim.
    Pel què comentes els risottos són de bon controlar, pel fet de què hi anem afegint líquid a mida que ens el va demanant, fins que el tenim al punt.
    Aquest teu té una molt bona pinta.
    Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, si, ara que li he agafat el punt en faré més, segur!!

      Elimina